onsdag 16 oktober 2013

Min förmidddag med Veronica

Har på känn att det här inlägget egentligen borde öppnas med "kära dagbok", eftersom det nu blir på en 12-årings nivå, men what the hell... För sini till och med en musikchef kan bli lite star strucked ibland. Eller det var väl bara det att Veronica var den trevligaste i hela världen då hon besökte jobbet imorse.

Började dagen med att lyssna på spelningen hon gjorde på världshistoriens allra första Svenska Talande Klubb den 7.2.2007. På den spelningen gjorde hon en cover version på The Offsprings låt Self Esteem som var helt sjukt skön (kanske nånting att ta upp på setlisten igen vink vink)!

Satt i möte då hon anlände, och då jag skulle tillbaka in på mitt rum så såg jag att där var hon och värmde upp inför uppträdandet.  Inte varje dag man har Veronica Maggio på sitt rum precis, tyvärr var jag på fel sida om glaset.



Där står hon och övar på en akustisk version av Sergels Torg, och medan hon sjunger ser jag hur hennes hand plockar ner nånting från mitt skåp samtidigt som hon börjar gapflabba.

På min hylla har jag nämligen ett sajnat exemplar av Matti Nykänens skiva "Ehkä Otin Ehkä En" som väckte stor förtjusning. Här kan ni se klippet där hon förklarar vad det var som fick henne att grabba tag i skivan.

Borde ha en till nånstans hemma, kanske jag borde leta fram den och skicka den på posten. Med en varning att lyssna försiktigt så hon inte bara inspireras.




Men sen var det dags för själva uppträdandet, som ni kan se här! Fantastiskt!
Efter det trugade jag mig fram som en stalker, och fick min moment med Veronica och Matti!



Fick mina skivor sajnade (de tidigare albumen hade jag med autograf redan från tidigare)  och sen var det bara att säga tack och hej.

I väntan på att få se henne live igen kan ni kolla på Bettina på Yle Fem nästa måndag. Skippade att gå på den inspelningen, jag kan ju inte dyka upp på alla ställen där hon hänger idag heller. Fast att få ett besöksförbud från Maggios advokater skulle ju nog också vara någå att ha på CV:n...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar