tisdag 29 oktober 2013

Bastille vs. Corona vs. Snap


Jag kan på riktigt inte bestämma mig vad jag ska tycka om detta Bastilles ihopkok av Snap och Corona i sin egen tappning. Alltså lite kul är det ju, och visst gör de ju sin version skickligt och tillräckligt mycket på sitt eget sätt. Ändå är det någå som tar emot. Kanske för att jag är så inkörd på orginalen, men framförallt för att hela eurodance-perioden var som störst då jag gick i högstdiet. Så jag tror att jag behöver sova på saken.

I den här stunden har Bastille lite på 1 miljon visningar på sin video på några veckor medan orginalen sammanlagt börjar närma sig 40 miljoner visningar på 5 år. Får se om Bastille lyckas ta sig upp till samma siffror med sin "hyllning". Skulle vara kul att veta hur många som aldrig kommer att fatta att det är en mash-up/cover-grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar