tisdag 27 augusti 2013

#SongOfTheDay: Wale / LoveHate Thing


Hiphop och rap har nu aldrig riktigt varit min grej - och med det sagt så finns den en massa undantag till det påståendet, dvs det handlar om enskilda låtar istället för att på riktigt sätta mig in i genren eller dess artister.

Under semestern hade i alla fall Wales nya album The Gifted landat i mitt postfack, och skulle jag bara ha kört på med fördomar skulle jag aldrig lagt in skivan i spelaren. Men, till all tur tänker jag mer att "man ska smaka på allt".

Kanske det var tack vare att jag under semestern på några veckor slukade de två första säsongerna av The Wire (skriker fortfarande 5-0 varje gång jag ser en polis) som jag (speciellt) av öppningsspåret The Curse Of The Gifted kom precis in i den fiilisen. Sen var det bara att tuta på med resten av skivan, som bjuder på samarbeten bla. med CeeLo Green, Nicki Minaj, Rihanna, Wiz Khalifa med flera, och framför allt en drös otroligt skickliga musiker! Levande och bra musik, det kan det inte bli för mycket av!

PS: Ännu om kopplingen till The Wire, Wales kusin Gbenga Akinnagbe hade en roll i serien fr.o.m.
säsong 3, så bara jag nu har alla delar på digiboxen ska jag ta itu med den serien.... Under ett veckoslut t.ex.


Kolla in hela spellistan på Spotify:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar