tisdag 9 juli 2013

#SongOfTheDay: Glasvegas / If


Jag som annars också har svårt att lyssna på texter i låtar (eftersom det i första hand är musiken som är avgörande för mig huruvida jag tycker att låten är bra eller nä) så har ju extremt svårt att tolka Glasvegas texter, för det är bara så svårt att uppfatta vad de sjunger.

Som t.ex. i mitt favoritexempel "Daddy's Gone", där vid 0:49 - fattar inte ett smack vad de sjunger stundvis, men låten är bra, så vad har det för skillnad. Senaste singeln If från kommande skivan "Later... When The TV Turns To Stactic" som kommer i höst så var aningen lättare, men ändå passligt utmanande.

Stort plus får den här låten för sättet som de lånat en bit från Talking Heads klassikern "Road To Nowhere" fast nu Glasvegas sjunger att de minsann är påväg nånstans. Sen är det ju aldrig fel att ha med William Shatner i en musikvideo heller...

I väntan på att skivan kommer kan jag annars varmt rekommendera att du kollar in  förra singeln
"I'd Rather Be Dead (Than Be With You)" som är grymt fin.

Alla 200+ låtar som jag bloggat om hittar du förövrigt i Spotify:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar